Sizin İçin Tasarlanmış Kablosuz Şarj Deneyimi

Kablosuz şarj sistemini tanıtarak, akıllı kullanıcı etkileşimi, erişilebilirlik, kullanılabilirlik gibi birçok fayda elde edilebilir. Üstelik, kablosuz şarj cihazı ile aracın, Park Et – Şarj Et – Git şeklinde iletişim kurduğu otonom bir şarj deneyimi de sunulabilir. Kablosuz güç iletimini basitçe açıklamak gerekirse, güç, park alanına yerleştirilen verici ped ile araç tarafına monte edilen alıcı ped arasında transfer edilir. AC besleme verici pede uygulandığında, alıcı pedle etkileşime giren bir AC elektromanyetik alan oluşturur ve alıcı ped terminallerinde indüklenen AC gerilimine yol açar. Bu AC çıkışı daha sonra düzleştirilir ve filtrelenir, böylece EV’nin enerji depolama sistemini şarj etmek için kullanılır. Buna indüksiyon güç transferi denir. İndüksiyon güç transferinin ana zayıf noktası, verici ve alıcı pedler arasındaki mesafe arttıkça güç transfer verimliliğinin düşmesidir. Güç transfer verimliliğini artırmak için MAGNEKS olarak rezonanslı indüktif güç transferini tanıtıyoruz.

REZONANSLI İNDÜKTİF KABLOSUZ ŞARJ SİSTEMİ

Rezonans, iki nesnenin aynı doğal frekansta titreştiği fiziksel bir fenomendir ve bu durum, salınım sisteminin daha verimli enerji eklemesine neden olur. Kablosuz şarj sisteminin güç transfer verimliliğini artırmak için, verici ve alıcı pedlerin elektromanyetik alanlarının frekansları rezonansta çalışmalıdır. Rezonanslı kuplaj, verici ve alıcı pedlerin doğal frekanslarının yaklaşık olarak aynı olduğu durumlarda ortaya çıkar ve bu, enerjinin yüksek ve verimli bir hızda iletilmesine olanak tanır. Rezonansta çalışmak, gücün geniş bir mesafeye (verici ve alıcı ped arasındaki hava boşluğu) yüksek güç transfer verimliliği ile iletilmesini sağlar. Verici ve alıcı pedlerin uyumlu olduğu durumda hava boşluğu üzerinden maksimum güç transferi gerçekleşir. İyi rezonans frekanslarına ulaşmak için, ek yükseltme eşleştirme ağları (İEA) seri ve paralel kombinasyonları olarak verici ve alıcı pedlere eklenir. Bu ek yükseltme eşleştirme ağı (İEA), aynı zamanda sistem güç kayıplarını minimuma indirir.